4. הביישן
קשה לו ליצור את הקשר הראשוני, לפנות לאישה ולחזר. הוא הססן מאוד, וגם לאחר שנוצר קשר, הוא מתקשה לקדם אותו בקצב משביע רצון, ולעבור משלב החזקת הידיים לנשיקה לוהטת...
5. הכפייתי
כתב ידו מזכיר מדפסת: מדויק, מסודר, חסר תנועה, "רובוטי" ומוקפד במיוחד. אם יש לך כוונה לעבור לגור איתו, חשוב שתתכונני לא לגעת או להזיז חלילה את החפצים ממקומם. חייו וסביבתו מסודרים, מתוכננים ומאורגנים עד לפרט האחרון, וכל שינוי מקפיץ אותו. אם את מפוזרת מטבעך – יהיה לך קשה להסתגל ל"סדרים" הכפייתיים שלו.
6. הפלרטטן
הו ה"דון ז'ואן" המפורסם. טיפוס שמשאיר את כל האפשרויות פתוחות, ויש לו קושי להתחייב רגשית ולגלות נאמנות לאישה אחת. קחי בחשבון שהוא יפלרטט עם כל אישה שתקרה על דרככם, משום שחשוב לו לזכות בתשומת הלב של כל הנשים סביבו, ויש לו צורך בלתי נלאה ובלתי נשלט, להוכיח את גבריותו.
|
משנים את הכיוון
כתב היד המשתנה של קוראת "תפוז"
ממש כמו האישיות וההרגשה, גם כתב היד אינו סטאטי אלא דינמי, ולפעמים אפילו דינמי מאוד. אנשים מתמתחים ומשתנים בקצב כזה או אחר, אך לעולם לא דורכים במקום לאורך זמן. לפעמים – כמו שרואים בהשוואה בין כתבי היד של א.ב. – השינויים הם דרמטיים, ולפעמים הם מינוריים (אגב, מכל האמור לעיל אין להסיק, שביכולתנו לשנות אנשים אחרים. ממש לא. כל אחד משתנה בקצב ובסגנון שלו, ואנחנו יכולים רק לעקוב אחרי השינויים ולהסתגל אליהם). על השינויים אנו למדים, כמובן, מהשוואה בין כתבי יד של אותו אדם, בתקופות שונות.
כתב היד של א.ב., מלפני שנה, הוא גדול ומלא (1). הדף עמוס, כאילו היא אינה מותירה מקום לאחרים. היא עסוקה בעצמה, מונעת על ידי הרגש, וחשה "מחנק". היא אינה מסוגלת "לצאת" מעצמה, מתוך העולם הפנימי שלה (העשיר כשלעצמו), וליצור קשר שוויוני עם הזולת.
לעומת זאת, בכתב היד העכשווי, ניתן להבחין בשחרור, הפשטה של אותיות וזרימה טובה בהרבה (2). כמעט קשה להבחין כי מדובר באותה כותבת! מכתבי היד בהם נוצרת "הפשטה", ניתן בדרך כלל להסיק שהכותב כתב הרבה למד לקצר תהליכים, והתקדמותו מהירה יותר.
א.ב. היא אישה אינטליגנטית מאוד, אנושית ורגישה. מכתב היד אנו למדים, שהיא עוברת שינויים מהירים ומשמעותיים ביותר לחייה.
|