לגרפולוגיה מתייחסים כמו להיפנוזה, לטלפתיה, לכפיות של אורי גלר. הציבור אוהב את הבידור שבעיניין. מחקרים רבי שנים, מקצוענים בשטח והשקעה של חשיבה רבה וחכמה אומרים אחרת, מפעל זה יקלוט עובד בלי בדיקה גרפולוגית. "זהו מדע מדוייק שמדייק יותר מהפסיכולוגיה" אומרת חנה קורן. "זוהי השפה הישירה ביותר של המוח".
בתנועות קצובות, משמאל לימין, נעה היד, שופכת אותיות ומילים, בשורות על דף ניר חלק. מדי פעם נעצרת התנועה. משהו השתבש, מתקנים, ממשיכים הלאה. מגיעים לחצי עמוד בעדך. זה מספיק אני מרים עיני החדר הקטן מוצרף בניירות, כמעט מכל סוג ומין בערבוביה יצירתית. "בוא נעבור למחשב" אומרת חנה קורן, גרפולוגית.
המסן הירוק פולט שודה של שאלות ירוקות כמו:
שוליים, אידוש ימיני ואידוש שמאלי, קערות, קימורים ועוד כהנה ביטויים מקצועיים מהברנז'ה. המקשים מתקתקים את תשובותיה של הגרפולוגית. ברקע מוסיקה קאמרית. "מוצרט' אני אומר. "היידן" היא אומרת. שוב פולט המחשב
שורה ירוקה של שאלות בירוק. שוב מתקתקים המקשים.
"גרפולוגיה ? היום זה מדע. הייתי אומרת שיותר מדויק מהפסיכולוגיה" כך חנה קורן. "שום מפעל רציני לא יעלה על דעתו להעסיק עובד בלי בדיקה. גרפולוגיה היא השפה הישירה ביותר של המח. אין בה את הזיופים של הנימוס והמוסכמות החברתיות. זהו שרטוט של מהות הראש של הכותב".
לאיטה הולכת ומצטיירת תמונת תכונות, שטחית, של כתב היד, כלומר האופי, שלי, על צג המחשב. בחוץ רוחש האביב בין עצי הכרמל השקט. חנה מספרת על חיות הבית שלה, כלבים, ציפורים, תוכי קשקשן.
הקונצרט נגמר ברקע. "מוצרט" אומרת השדרנית.
"אמרתי לך" אני חוגג. ממשיכים באותו כיוון. מוסיקה. אסוציאציות, שיחה קלילה.
למעשה הכל מעניין אותה. ממוסיקה עוברים לספרות (קוראת המון), אוהבת לדבר על זה, מנתחת בחריפות. גישתה לאיכות החיים מתחילה כאן, במשרד. אין אוירה של לחץ, מתח או רצינות מאובנת משרדית. את זרם השיחה קוטע טלפון. ברכה מלונדון על הקו. באותו טון דיבור מחוייך ושלו פותרים לה את השאלה. "כן" אומרת חנה, "יש לנו גם משרד בלונדון".
אנחנו עושים עוד סיבוב של קפה מלווה בקנט ארור (מזל שהורידו מחירים). אני נזכר בהרצאה ששמעתי פעם, מפיו של ישראל אודם, בנושא גרפולוגיה. "הוא הגדול מכולם" אומרת חנה. מזה
לפחות שלושים שנה הוא עובד כשומר לילה במחלבות תל יוסף. סגפן נזירי, חוקר תורת כתב היד. קשה לשמוע הרצאות שלו. דבריו אינם קולחים. העברית שלו נוקשה, חדשה ומיושנת.
מתאימה לפנים הרציניות חרושות הקמטים. הוא אינו מנסה כלל לקנות את שומעיו. למעשה הוא מעורר הרגשה של אדם שסולד מכל השואו הזה של היותו במרכז העניינים. ספריו הם תורה אמיתית לגרפולוגים. "אם אתה יודע לפתוח אודם במקום הנכון אתה גרפולוג" אומרים. לצורך מחקריו המציא גם שפה משלו. ימני למשל מצביע על כתיבה אדישה של אות מצידה הימני, דבר שמצביע על תכונות מסוימות של הכותב. הסבר יותר מפורט אין לנו.
המחשב שואל עדין שאלות וחנה עדין משיבה לו. "כדי לקבל פרופיל מדוייק שלך יש צורך בהמון שעות" היא אומרת. אני נורא אוהב כשמחמיאים לי ומתעסקים באישיותי.
כבדרך אגב מתברר שחנה כתבה שני ספרים על הנושא "והשלישי בדרך". ספרים בהוצאת מסדה, עם דוגמאות וניתוחים של כתבי יד שונים. קראתי, מעניין שגעון. אחר כך מתברר שהמשרד גם מיצא גרפולוגיה. לארצות הברית, לבריטניה ועוד אי אלו ארצות. "אנחנו קשורים עם ארבע מאות מפעלים, על פני הכדור" זורקת חנה, כמו מישהו שמדבר על הליכה לקולנוע. ישנה גם תכנית הרדיו בה מנתחת חנה קורן כתבי יד וקובעת לפיהם מי האישיות שכתבה אותם. משעשע. "גם אותי" היא צוחקת. ואז אתה שואל איפה יש מקום וזמן להגיע למספר האסטרונומי של מעל מאתיים אלף ניתוחים של כתבי יד עבור הלקוחות... התשובה, חיוך ומשיכה כתף קלה.
הזמן עובר. המחשב פלט את אשר פלט, לא ניכנס לזה. השעות הרגועות במשרד של חנה קורן חולפות. ברכה מצלצלת שוב, האקשן נמשך נשארת רק זוית אחרת של ראיה, כשמסתכלים על כתב היד. למי שיודע לקרוא זוהי תמונת המוח של הכותב. כמו סודק ממוחשב של הנשמה.