מותר גם להיכשל
את כתב היד של תמר מאפיינים פישוט האותיות ושולי סיום רחבים. ההפשטה נוצרת בעיקר מתוך קיצור התנועה, והיא קיימת אצל אנשים שיודעים לקצר תהליכים, וכאלה שחשיבתם מהירה וערנית.
עם זאת, כל כתב מופשט צריך לבדוק לגופו ולראות אם צורת האות נפגמה בצורה כזו שקשה לקרוא אותו. כתב, כידוע, הוא כלי תקשורת, וכאשר צורת האות נפגמת, לפעמים הכותב אינו מעוניין להיות מובן או שפשוט לא אכפת לו אם מבינים אותו או לא. אצל תמר הקריאות בהחלט סבירה, ולמרות שהיא כותבת במהירות ותוך הפשטה, הכתב קריא וברור למדי.
המבנה המופשט של האות יכול ללמדנו על שיפוטה הגיוני של הכותבת, על ביקורתה העצמית, כושר האבחנה שלה, אחריותה, עידונה הנפשי ורגישותה האסתטית.
תופעה נוספת הבולטת בכתב היד של תמר הם שולי הסיום הרחבים. שוליים כאלה, בכתב יד כמו של תמר מלמדים על תחושת אחריות מפותחת מחד, ועל קושי ללכת עם הדברים עד הסוף, מאידך. (הכותבת נעצרת כמעט בשני שליש הדרך ולא הולכת עד הסוף). לעיתים קרובות, "עצירה" זו נובעת מחששות ומפחדים, ובמיוחד בשל חשש מפני כישלון, העלול לגרום ל"שיתוק".
השילוב של ערנות ותפיסה מהירה יחד עם מעצורים יוצר אצל תמר תסכול פנימי, הנובע מפער בין היכולת השכלית לביצוע בפועל.
חשוב, תמר, שתתגברי על חששותייך מפני כשלון, תנסי ותעזי, ואף במחיר של כישלונות מדי פעם.
לכתבות נוספות בנושא גרפולוגיה ב'עולם האישה' >>
|
למאמר "מותר גם להיכשל" בגרסה הסרוקה >>
|