ידיעון גרפולוגיה
מרץ 2009
שלום חברים,
בחודש שעבר דיברנו מעט על שינויים ואנחנו שמחים לשתף אתכם כי מצאנו בית חדש למכון שלנו – בימים אלו אנו מתארגנים לקראת עליה לקומה הרביעית בבנין בו אנו נמצאים כעת.
באותה הנשימה אנו מתארגנים לקראת פתיחת הקורסים החדשים וחשבנו לנצל הזדמנות זו כדי לספר לכם מעט על וועדת הקבלה שלנו, מה היא בודקת? לשם מה היא קיימת? (כן, היא באמת קיימת...)
מי מכם שלמד אצלנו גרפולוגיה יודע שכשאנחנו מלמדים, אנחנו מלמדים מכול הלב. אנחנו לא מעבירים מתכון חלקי ומשמיטים את המרכיב שהופך את החויה למושלמת, אלא מעבירים את הכול. את כל מה שניתן ללמד במסגרת הלימודים.
מכיוון שכך, מי שסיים ללמוד אצלנו מצויד במכשיר שיכול להפוך בקלות לכלי נשק רב עוצמה. הוא יכול לבחון כתב יד, להבין את העומדים למולו, להבין את המניעים הנסתרים, הפחדים הכמוסים, לדעת את החוזקות וגם את החולשות ולתמוך בנבדק, לחילופין מי שיש בידו כלי רב עוצמה יכול בקלות לגרום לנזק בלתי הפיך כאשר יאמר דברים בצורה לא אחראית ומבלי לבחון את התמונה הכללית.
יום אחד התקשר אלינו אישה נסערת שנכחה בהרצאה ורשמה יחד עם כל הנוכחים את החתימה שלה. המרצה "גרפולוגית" כביכול, איבחנה אצלה סרטן בשד. האישה שאחותה נפטרה כמה חודשים קודם מסרטן נכנסה להיסטריה ואיבדה את העשתונות. הצענו לה לגשת לבדיקות באופן מידי על מנת להסיר כל חשש למרות בכתב ידה לא נראו שום סימני מחלה. האישה היתה במצב נפשי קשה ולקח זמן רב להרגיע אותה. היא עברה את כל הבדיקות האפשרויות ונמצאה בריאה לחלוטין.
מרצה זו אינה ראויה לפעול כגרפולוגית, אם היתה לנו הסמכות – היינו לוקחים למרצה השרלטנית את הרשיון לעבוד בנושא רגיש שכזה...
לנו חשוב שהכלי הזה יינתן רק למי שידע לעשות בו שימוש מושכל ואחראי. אנו מחפשים אחר מודעות לגבולות, היכולת לכבד אותן, זהירות וכבוד לאדם באשר הוא אדם.
מעבר לכך, חשוב לנו לדעת שהכלי נימצא בידיים יציבות, כלומר – בנפש יציבה.
למאמר איך בוחרים גרפולוג
מה בין גרפולוג לבלש?
מהו כתב יד? מעבר להיותו ראי לנפש האדם, הוא פשוטו כמשמעו – חידה בלשית. הגרפולוג מקבל לידיו "תמונה" ועליו להבין מתוך אותה התמונה את כל מה שניתן ללמוד על הכותב.
כמו בלש המגיע לזירה. הוא לא באמת יודע מה היה אלא מתמודד עם שרידי העדויות שבשטח. עם מה שנותר מאחור. כמו הגרפולוג – המקבל לידיו כתב יד המסכם את הכותב עד לרגע שבו כתב וסיפק את הכתב.
כאן יוצאים השניים למסע מחקר שמטרתו להגיע לחקר האמת, לשורשים. הבלש אוסף נתונים מתוך הזירה ומחוצה לה, בודק עקבות, מתחקר עדים, אוסף דגימות די.אנ.איי, משווה נתונים ובסופו של דבר עוצר את החשוד, מביאו למשפט ומכניס לכלא את האשם. כל זאת בהנחה, שעבד באופן הנכון ולא עיבד נתונים באופן שגוי, או אז נכנס לכלא אדם חף מפשע.
גם הגרפולוג יוצא למסע. אלא שמסעו שונה. במקום לצאת החוצה הוא נכנס פנימה. הוא מחפש את כל העדויות בתוך הכתב עצמו. הוא מחפש אחר כל עדות אילמת שניתן למצוא בתוך הכתב, בתוך האותיות, המילים, הקו, כמו גם במקומות ה"שתיקה" – בלבן שבדף. את כל אלו הוא מחבר אחד לאחד כמו פאזל ענק רב מימדי . הגרפולוג חייב להתבסס על ידע קודם, על ניסיון ובעיקר על הבנה מעמיקה ומקצועית של העומד למולו. בכל פעם שנראה לו כי סיים את המלאכה, צצים להם חלקים חדשים ודורשים גם הם להיות חלק מהמערך הכולל. לעיתים הם מחליקים למקומם בקלות ובטבעיות, לעיתים הם מתריסים כנגדו ומחייבים אותו לפרק חלקים שלמים כדי להתחיל מחדש.
עבודה נכונה על כתב מביאה תובנות מעמיקות המאפשרות לגרפולוג לבנות את ה"פרופיל" של הכותב, להבין מהיכן הוא בא, דרך אילו משקפיים הוא מתבונן החוצה ומתרגם את המציאות, מה מניע אותו, מה חוסם ובולם. באמצעות תובנות אלו הגרפולוג יכול לסייע בידי הכותב לבחון את עצמו באופן שונה מכפי שהתרגל, כדי לראות את עצמו במראה ניטראלית ואובייקטיבית ולא דרך המראה שאימץ לעצמו במהלך השנים.
התבוננות חדשה יכולה להוביל להחלטות, לשינויים, להיכרות מחודשת עם ה"אני" האמיתי שמתחבא מאחורי ה"אגו" שהשתלט על האישיות במהלך השנים.
עבודה שגויה או לא מדויקת של גרפולוג, תוליד תובנות שגויות ולא תוכל לעשות את מה שנדרש ממנה. במקרה ה"טוב" היא פשוט לא תשנה דבר. במקרה ה"רע" היא תיצור שרשרת של אירועים המתבססת על הנחות שגויות. הכותב יכול לקבל החלטות על סמך קביעות שגויות ומכאן שגם ההחלטות יהיו שגויות.
חנה ודורית
נשמח לשמוע מכם
info@annakoren.co.il
|