ידיעון גרפולוגיה
יוני 2009
הניתוק מה"אני".
עד כמה אנחנו באמת מודעים למעשינו? עד כמה אנחנו באמת יודעים מדוע אנו בוחרים בדרך כזו ולא באחרת? עד כמה אנחנו באמת מחוברים לרגשות שלנו? לתחושות הבטן? או שאנו פועלים מתוך שיקולים קרים ורציונאליים? האם אלו, האחרונים, באמת נכונים לנו, אם הם מתעלמים מאותה תחושת הבטן, המנוגדת להיגיון, זו שיושבת שם במעמקים, זועקת, מניפה שלטים, בועטת בנו מבפנים ומתחננת שלא נתעלם ממנה?
שאלות הן אלו הן רק קצה הקרחון בכל הקשור ליכולת שלנו להתבונן בעצמינו במראה ולדעת האם אנו רואים אותנו או את מי שייצרנו, או את מי שאנחנו רוצים לראות.
בכתב היד נוכל לראות סוגים שונים של ניתוקים מ"האני האותנטי" שלנו ונוכל ללמוד על סימנים המלמדים על האופן שבו אנו מנסים, לעיתים ב"הצלחה" לייצר את התדמית הפנימית או החיצונית הנחשקת.
כותב זה הינו סקרן, חריף מחשבה וקליטה. חשיבתו ערנית ומהירה, הוא שואף להבין באופן רציונאלי, אובייקטיבי ורחב את העומד מולו וגם את עצמו. יחד עם זאת, בכל הקשור לעולמו הרגשי, גם אם מסוגל להבין רציונאלית ואינטלקטואלית את מעשיו או רצונותיו, קשה לו יותר להתחבר רגשית למקומות אלו והוא חי די במנותק מתחושותיו האמיתיות. הוא חי יותר בראש מאשר בגוף ובנפש.
שימו לב לכתב הערני, לשני האזורים העילי והתחתי ולפלישות אליהם, למרווחים הגדולים בין השורות ובין המילים, לקערות המקופחות. הכתב שואף לפישוט ולמהירות. לעליה לגבהים וירידה למעמקים. אזור האמצע שנמצא בינו לבין עצמו ובינו לבין החברה סובל מתנודות, קווים נשברים, קערות מתפחסות, קווי כיסוי וקיפוחים.
הרושם... כל כך חשוב להרשים. אין ספק שלחץ הכתב החזק, הגדמים המסיימים באזור התחתון, הזוויות הרבות בכתב בשילוב עם ההתפרסות הדינאמית והאינטליגנטית על הדף (תמונת ארגון מצוינת, מאורגנת ומסודרת אך לא נוקשה מידי) מלמדת על כך שהכותב אכן חדור מוטיבציה להצליח והוא אכן דוגל בעבודה קשה ובמצוינות. כאן לא ניכנס, כמובן, לניתוח מלא ואני בוחרת להתעלם מכל שאר הצדדים באישיותו ומאופייני חשיבתו ופעולתו, אלא נתמקד בשאלה החשובה למאמר זה: מהו המחיר האישי?
להמשך המאמר "הניתוק מהאני" הקליקו: http://www.annakoren.co.il/separation.asp
קורס גרפולוגיה למתחילים נפתח השבוע בת"א. לאלו מכם שעדיין רוצים להצטרף, יש לפנות למיכל
בטלפון: 8551180 – 04
נשמח לשמוע מכם בכל נושא.
חנה ודורית
info@annakoren.co.il
|
|