חנה קורן: כן ...אם בא לי לצייר ברווז, אני אצייר ברווז או שאני אעשה איקס או נקודה אפילו.
אודטה: מנכ"ל של חברה עתירת מיליונים, מצייר ברווז.....
חנה קורן: כן נכון, אז יש חתימות של אנשים מפורסמים שאפשר לראות את העיסוק שלהם כשהם מאוד מזוהים עם מה שהם עושים, או שהם רוצים לעשות משהו ש....למשל
אודטה: אז זה בא לידי ביטוי בתוך הציוריות של החתימה?
חנה קורן: אז זה בא לידי ביטוי בעיקר בחתימה, בחתימה יש ציור, בדיוק ציור קטן של האני וזה שונה מהכתב.
אודטה: אז ממי נתחיל?
חנה קורן: נתחיל בכתב....זהו, המשפט הבא היה שחתימה היא גם דבר משתנה, גם אנחנו, האופי שלנו, האישיות שלנו התכונות שלנו הם לא סטטיות.
אודטה: נכון... נכון
חנה קורן: הם משתנות אנחנו מתפתחים אנחנו....
אודטה: שאומרים לי אופי אי אפשר לשנות אני אומרת זהו שכן
חנה קורן: זהו שכן
אודטה: כי אופי זה מאפייני התנהגות ואם אנחנו משנים את ההתנהגות אנחנו משנים בהכרח את האופי.
חנה קורן: נכון נכן דוגמא מאוד פשוטה את לוקחת בן אדם או ילד הולך ככה מכווץ ואת מלמדת אותו ללכת זקוף, לנשום עמוק, לחייך, הוא ירגיש אחרת
אודטה: 1,000 אחוז.
חנה קורן: זה לא ישנה, הוא לא יהיה יותר אינטליגנטי בגלל זה, אבל משהו ישתנה.
אודטה: ברור
חנה קורן: אז חתימה, בדרך כלל יש לה אפקט של שינוי תוך כדי תהליך שהבן אדם עובר ובואו נתחיל עם כתב היד של ניקסון שהוא נחשב הדוגמה הכי קלסית לשינוי בחתימה.
אודטה: אהה אוקיי
חנה קורן: ניקסון כשהתחיל בתקופה, החתימה הראשונה היא החתימה שהוא היה בשיא פריחתו כנשיא.
אודטה: החתימה העליונה.
חנה קורן: החתימה שמתחתיה הייתה בתקופה שהתחילו קצת בעיות בפרשת ווטרגייט והחתימה האחרונה למטה היא החתימה שהוא היה שהוא רצה להראות כמו שטיח, אחרי שאיתרו את הבעיות ואחרי שהאשימו אותו ואחרי שהוא כבר באמת אז אפשר לראות שכל האותיות נעלמו לא רואים אותו הוא נהיה מטושטש הוא נהיה שטוח.
אודטה: זה מדהים
חנה קורן: תחושת הערך העצמי שלו ירדה, פשוט...
אודטה: אז את יכולה להניח שכל בן אדם שמצייר איזה קו ישר עם איזה רעידות לאורכו....
חנה קורן: לא בהכרח לא בהכרח
אודטה: אהה אוקיי
חנה קורן: פה אני מדברת על השינויים שחלו
אודטה: אההה
חנה קורן: ואז אפשר לראות בהשוואה לחתימה של שנה קודם
אודטה: אהה בהשוואה לעצמו
חנה קורן: נכון זה עדיין לא אומר
אודטה: לא אבסולוטית אלא בהשוואה לעצמו
חנה קורן: בדיוק בדיוק. לפעמים חתימה בצורת מגש כזה או שטיח כזה או במה כזאת זה מישהו שרוצה לעמוד על במות אבל אין לו מספיק אומץ, אז הוא לא כותב את האותיות.
אודטה: הבנתי
חנה קורן: הנה דיברתי על במות ואני מראה כתבי יד של כל מיני אנשים מפורסמים ידועים שיש להם במה מתחת לחתימה, יש קו מתחת לאותיות שלהם הם שמים את הקו מתחת לחתימה, כאשר הם רוצים להבליט את עצמם מורמים מעם להראות את עצמם מעל, כל האנשים שכאן כמו שרואים משקיעים המון באותיות ולא רק בקו ורוצים להראות, זה לא קו שהוא נהיה שטוח ונעלם, נהפוך הוא זה קו בסיסי עבה יציב, במה ששמה אותם מעל.
אודטה: וואלה תראי מה זה
חנה קורן: כולם עם חתימות
אודטה: מעניין
חנה קורן: והילדה המתוקה הזאת
אודטה: רוני סופרסטאר
חנה קורן: שהופעתי איתה באיזה שהיא תוכנית שלה והנה החתימה שלה ואמרתי לה הדבר הכי מאפיין בכתב ובחתימה זה שכל הדף במה, כל החיים במה כמו שאמר שייקספיר והיא אומרת כן אני על במות מגיל ארבע זה חלק ממני חלק מהאישיות שלי.
אודטה: מה את אומרת?
חנה קורן: ואפשר לראות כמה אנרגיה הולכת לה על הבמה, כל כולה נמצאת על במה והיא בהחלט קיבלה את זה והסכימה עם זה.
אודטה: אין מקרה מה שנקרא
חנה קורן: אין אין..כאן אנחנו רואים חתימות של דיאנה וצ'ארלס בתקופה מאוד מוקדמת שאפשר לראות מאוד בקשה אבל אפשר לראות שלדיאנה כתב מאוד עגול, מלא, עסיסי כזה, רגשי והוא כתב צ'ארלס כתב יציב, ענייני.
אודטה: כתב של מלפפון
חנה קורן: אבל לשניהם...
אודטה: את רואה פה מלא מלפלפונים בתוך החתימה שלו
חנה קורן: הכתב שלו קפוא
אודטה: כן
חנה קורן: אבל לשניהם גם יש סוג של במה, קצת חיוורת אבל יש במה
אודטה: אהה אוקי
חנה קורן: ובואו נראה עוד פעם את דיאנה ואת אליזבט, שוב שתיהן עם כתב של במה, אבל יש פה תופעה מעניינת, זה לא רק הבמה שמפרידה אותן כאילו מהעם, אלא גם שתיהן מחוברות לתוך הטקסט, חיבור כזה אל תוך הטקסט זה צורך בשייכות.
אודטה: זה כשחתימה היא לא למטה מהטקסט, אלא בהמשך שלו?
חנה קורן: בהמשך של הטקסט או מחוברת מאוד לטקסט, כאילו עוד שורה אין רווח, אין הפרדה בין הטקסט בין הכתב, זה מראה על מישהו שרוצה להיות מחובר במיוחד אנשים בתפקידים רמים כאלה, תיכף נראה עוד דוגמאות, שרוצים להיות מחוברים לעם.
אודטה: אז יש להם חסכים
חנה קורן: והנה דוגמא לביל קלינטון
אודטה: ביל קלינטון, אוקיי
חנה קורן: שאפשר לראות את החתימה שלו מחוברת לגמרי לטקסט, שימו לב אותו גודל, אותה זווית, אותה תנועה, אין שום שוני, הוא כותב ביל.
אודטה: כן
חנה קורן: הכי פשוט, הכי עממי, הכי בלי במה, בלי קו, בלי הפרדה, בלי מרחק, הוא ועליו אני באמת יודעת, היה בו וזה דרך אגב, ניתחתי את כתב היד שלו באיזה שהוא אירוע ממש בהתחלה ואמרתי האיש הזה, הוא מרגיש חלק מהעם הוא חלק מ... הוא העם אז כל העם זה המשפחה שלו.
אודטה: כן
חנה קורן: זאת באמת תחושת שליחות שהייתה לו להתחבר לכולם. אין אפילו קו, אין אפילו הפרדה אין מרחק בין הטקסט זה גוש אחד.
אודטה: איזה מדהים
חנה קורן: מדהים, באמת מדהים הוא באמת כזה. יצחק רבין ז"ל אצלו אפשר לראות שתי תופעות
אודטה: רגע רגע תחזירו את יצחק רבין, שנייה עוד לא גמרנו לראות.
חנה קורן: יצחק רבין זאת החתימה שלו, הם חשבו שזו רק התמונה שלו
אודטה: אהה אוקיי
חנה קורן: אז אפשר לראות כאן שתי תופעות מאוד מענייניות, האחת זה שהשם הפרטי שלו הוא רק י'
אודטה: זה אומר שרק למשפחה שלו יש המשמעות
חנה קורן: המשפחה וקמר, כאילו הגנה של הקמר על המשפחה ויחד עם זה, החתימה מאוד פשוטה, מאוד מפושטת, אין שום פוזה, אין אותיות בומבסטיות, אין קו מתחת אין.....שום דבר, ממש הוא זה הוא וככה הוא. כל כך צנוע כל כך...
חנה קורן: וזה דוד בן גוריון ואת הציורים הבאים עשה חבר טוב שלי שקוראים לו קובי זייד שצייר את מה..ש...
אודטה: מה שהחתימה מסמלת
חנה קורן: כן החתימה אפשר לראות
אודטה: קטר שמוביל קדימה
חנה קורן: כן ממש כמו קטר של בן גוריון ממש איש דינמי, מרץ, חץ שלוח קדימה, כמו קטר עם המון אנרגיה ומרץ עד יומו האחרון.
אודטה: זה אף של כריש ...אוקיי
חנה קורן: כן
אודטה: אוקיי, מה זה כאן?
חנה קורן: זה קופי ענאן שהוא גם איש מאוד מיוחד אפשר לראות את החתימה שלו, אמנם היא הפוכה
אודטה: כן
חנה קורן: החתימה נמצאת על...
אודטה: אתה יכול להחזיר אותה? מה בקשר לקופי ענאן?
חנה קורן: אפשר לראות, תמיד אנחנו אומרים שההתחלה של החתימה זה האני וההמשך זה הזולת.
אודטה: כן, הוא חתם את זה בצורה כזאת?
חנה קורן: הוא חתם כן הוא חתם, הוא לא חותם יפנית הוא הפך את התמונה כנראה וכתב ככה, מה שאפשר לראות שהתסבוכת והמורכבות היא בתוך האני כשהוא קרוב לעצמו, אבל ככל שהוא מתקרב לזולת הוא הולך ומפשט תהליכים ועושה את הכול יותר פשוט, שזה מאוד מעניין. אני לא מכירה את הרקע שלו, לא מכירה את החיים שלו, לא יודעת עליו כלום אבל אני רואה.
אודטה: זאת אומרת לא כיף לגור בתור העור של עצמו אבל הוא טוב לזולת.
חנה קורן: כנראה כן כנראה, אז הוא משקיע המון אנרגיה בזרימה החוצה ושם הוא יכול לפשט ולראות את הדברים ברור, אבל עם עצמו כנראה, לא כל כך.
אודטה: אהה... אוקי
חנה קורן: החתימה הבאה היא החתימה שאני ממש לא מפסיקה להתפעל ממנה זו החתימה שאנחנו רואים בחלק התחתון, זאת חתימתו של סלבדור דאלי שכאן אם תשימו לב זה האף שלו זה ה....
אודטה: כן
חנה קורן: זה השפם אפשר לראות מה קובי צייר, כתוב בונג'ורנו ככה הוא חותם, זאת החתימה שלו.
אודטה: ככה הוא חתם
חנה קורן: הבן אדם מגלומן הכתר, שם תכתר על הראש
אודטה: כן
חנה קורן: שם את הקארה, הכול מצויר, אני בטוחה שאצלו זה לא מקרי, וזה לא אקראי, הוא תכנן את זה, גודל ענק, הגודל אפשר לראות לפי גודל האותיות, שכול חתימה שלו, ציור. אבל איש מאוד מיוחד מאוד יצירתי מאוד מקורי.
אודטה: אוקיי
חנה קורן: החתימה הבאה, היא החתימה של וולט דיסני שאפשר לראות כמה התנועה זזה ומתנועעת היא לא יושבת על מקום אחד, היא לא תקועה, היא ממש חיה ונעה ואפשר לראות את האנימציה, אפשר לראות את הריקוד ואת התנועה בתוך החתימה.
אודטה: ממש ככה איזה קפיציות ואיזה יופי.
חנה קורן: כן מדהים
אודטה: וזה?
חנה קורן: זה מייקל ג'קסון שבטח מאז שהיה ילד קטן רצה להיות כוכב מצייר כוכב, החתימה ענקית אבל היא מתחילה בקו קטן, שזה בעצם מראה שבבסיס בפנים יש איזה שהוא חוסר ביטחון אם נשים כאן שתי דמויות, זה כמו ילד שמסתכל כלפי מעלה מאוד גבוה למקום אחר.
אודטה: כן
חנה קורן: אז כל ההוא הא והגודל הענק הזה, יש פה הרבה שואו אוף והרבה הצגה שהיא לא ממש בתחושה הפנימית שלו.
אודטה: עכשיו את רואה את הקו האמצעי הזה ? רגע תחזירו שנייה אחורה, זה כמו קו מתאר או של גולגולת או של כפפת אגרוף, את היית מתייחסת לזה ? לוקחת מזה נתונים של לגלות עוד משהו על האישיות הפנימית שלו ? האם זה אלימות בגלל כפפת אגרוף?
חנה קורן: אלימות חייבת להופיע גם עם לחץ מאוד חזק, לא נראה, למרות שזה צילום, לא נראה שיש כאן לחץ מאוד חזק
אודטה: הבנתי
חנה קורן: וגם הסיומת, הקווים דווקא רכים ועגולים.
אודטה: ואם יש קוים רועדים קצת זה אפילו לא מי יודע מה בטוח
חנה קורן: נכון, הרבה מתח פנימי
אודטה : אז הנה תביאו לנו את החתימה הבאה
חנה קורן:החתימה הבאה
אודטה: מי זאת החתימה הבאה?
חנה קורן: ג'יין מנספילד שימו לב לבלקונטות שלה
אודטה: אוקיי
חנה קורן: ועכשיו תראו את זה גם בחתימה
אודטה: יש כאן ממש כמו גוף מתאר של אישה ככה גס כזה.
חנה קורן: ממש ! ממש ! הרבה מאוד צורות פאליות הרבה מאוד צורות נשיות.
אודטה: היא הייתה אישה עם מנת משכל בלתי רגילה, ששיחקה אותה הבלונדינית המטופשת
חנה קורן: נכון
אודטה: היא ידעה איזה 200 שפות ולנגן בכינור ובפסנתר
חנה קורן: כן
אודטה: וכשהיא נהרגה בסוף סיפרו עליה ש..
חנה קורן: היא התאבדה לא?
אודטה: לא לא לא היא נהרגה בתאונת דרכים איומה שהמכונית נכנסה מתחת למשאית, אבל
חנה קורן: אה סליחה סליחה סליחה , אני התבלבלתי
אודטה: אמרו שזה ערפו את הראש שלה....
חנה קורן: אהה רגע רגע אני התבלבלתי, זאת מרלין מונרו, אחריה תהיה ג'ין מנספילד אני התבלבלתי
אודטה: אוקי, אהה אז את יודעת מה תחזירו רגע כמה הן דומות זה לא יתואר
חנה קורן: כן
אודטה: רגע רגע רגע
חנה קורן: זאת מרלין מונרו בטוח יש לי את המקור של זה
אודטה: זאת מרלין מונרו?
חנה קורן: זאת מרלין מונרו
אודטה: את בטוחה?
חנה קורן: בטוחה
אודטה: אני לא חושבת
חנה קורן: יש לי את המקור כן בואו נראה את ג'ין מנספילד
אודטה: בואו נראה את ג'יין מנספילד, אני חושבת שהבאה זה מרלין מונרו כי האף שלה
חנה קורן: כן?
אודטה: ...זה לא זאת, זאת לחלוטין זו ג'יין מנספיל לחלוטין, אני הייתי קטנה בת חמש
חנה קורן: כן? אז אולי אני מתבלבלת
אודטה: הייתי שותה את התמונות האלה היה טרקלין חוברות כאלה של פעם פעם ולמבוגרים היה אותם עם תמונות מהעולם אחחח הייתי מתעלפת עליהם.
חנה קורן: בואו נראה את החתימה הבאה
חנה קורן: זאת ג'ין מנספילד בטוח
אודטה: כן אוקי אז כנראה שרק החתימה רק הייתה של...
חנה קורן: לא, אודטה את צודקת, אודטה את צודקת שתיהן ג'יין מנספילד את צודקת
אודטה: אוקי אני צודקת שתיהן של ג'ין מנספילד
חנה קורן: אני התבלבלתי
אודטה: אוקי
חנה קורן: אבל בכל אופן גם פה אפשר לראות את הבלקונט ואם אנחנו לא בטוחים, אז הנה הלב כאן שהוא בדיוק במקום הנכון ואפשר גם לראות את זה.
אודטה: מה שנקרא קודם באות הציצאות ואחרי חצי שעה גם ג'ין מנספילד הייתה מגיעה.
חנה קורן: ממש אבל היא גם השתמשה בזה כסמל מסחרי
אודטה: למה לא ? הצליח לה ביותר, תודה רבה רבה
חנה קורן: תודה
|