בסדרת המאמרים הבאה ננסה ליצור את הקשר שבין האניאגרם לגרפולוגיה.
האניאגרם הינה מודל אפיון אישיותי מרתק, עליו ניתן לקרוא ביתר פירוט באתר http://9types.co.il/homepage.php?category_id=2 ובספרים: "האדם החופשי" של בני לוז ו"אניאגרם באהבה ובעבודה" של הלן פאלמר.
כמו בכל תורת טיפוסים אחרת, ניתן למצוא את הקשר שבין הטיפוס לבין המאפיינים הבולטים בכתב היד.
עם זאת, יש לסייג ולומר: באניאגרם אמנם מדברים על תשעה טיפוסים שונים, או על תשעה מנגנונים שונים, או על תשע שפות שונות, תפיסות שונות, גישות שונות וכדומה, אולם לכל טיפוס יש תשע דרגות התפתחות שונות, לכל טיפוס ישנם כנפיים (שילוב של מאפיינים מהטיפוסים השכנים לו) ולכל טיפוס קיימות השפעות מטיפוסים אחרים מהם הוא מאמץ או מחקה מאפיינים. על הפירוט של אלו, לעומק, ניתן ללמוד מהספרות, מהמאמרים ובעיקר מתוך התנסות אישית בסדנאות, ערבי פאנלים וכדומה, עליהם ניתן לקבל אינפורמציה באתר שכתובתו למעלה.
קל, יחסית, למצוא מתאם בין טיפוס "לא מפותח" לבין כתב ידו, עם זאת, ככל שהטיפוס מורכב ומפותח יותר, קשה יותר להחליט על פי כתב היד מהו הטיפוס הדומיננטי ולמעשה, טוב שכך, שכן עלינו לזכור כי מדובר במורכבות אדירה שלא ניתן לשים לה תווית מגבילה ומשטחת אישיות.
למרות ההסתייגות הזו, במאמרים הבאים נתמקד בכל פעם בטיפוס אחר מתוך התשעה:
מתוך ספרו של בני לוז: "האדם החופשי" הוצאת "אלטרנטיבות".
מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה >>
|