גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

קורס גרפולוגיה למתקדמים

בהמשך לקורס הראשון, שם הדגש היה על הכרה מעמיקה של כל סימן וסימן, הקורס השני "עולה למעלה". אופן ההתבוננות משתנה. ההסתכלות על כתב היד עוברת משלב האנליזה לסינטזה ומעתה מסתכלים על הכתב כ"טיפוס" ולא עוד מדידה של אותיות או רווחים. תפיסת הגשטלט תופסת מקום חשוב ומוסברת לאורך כל הקורס בצורה מודולרית, נדבך אחרי נדבך.

אם בסמסטר הראשון של הקורס בדקנו את גודל האות, האות הראשונה, האחרונה וזו שבאמצע המילה, הלחץ בקווים העולים או היורדים ולמעשה "פשפשנו" בקרביים של כתב היד, הסמסטר השני נשען כולו על הבנת והכרת כל אותם הסימנים הגרפולוגיים אך הוא בוחן את כתב היד מזווית אחרת. זווית רחבה ומקיפה יותר. עוברים ממימד אחד לתלת מימד.

הסמסטר השני מוקדש ברובו ללימוד תיאוריות פסיכולוגיות ואחרות ש"תורגמו" לגרפולוגיה. כמו כן נלמדים מבחני ציור המסייעים בזמן ניתוח הכתב היד ומאפשרים לבחון את הכותב מזווית שונה.

הנושאים הנלמדים בקורס:

  • אינטליגנציה - כיצד משתקפת האינטליגנציה בכתב היד? האם החשיבה היא מופשטת ותיאורטית או פרקטית ותכליתית? אינטואיטיבית? אסוציאטיבית? יצירתית? מקורית? איזה סוג של זיכרון יש לכותב? האם יש בו את היכולת ליישם את הרעיונות? וכך הלאה.

טופס יצירת קשר

הגעתי דרך:
  • אינטליגנציה רגשית - עד כמה הכותב מודע לעצמו? האם וכיצד הוא מטפל ברגשות שליליים? מה מפותח אצלו יותר: אינטליגנציה בין אישית או אישית?

  • לה סן - תיאוריה שפותחה בצרפת על יד לה סן- פסיכולוג ופילוסוף, ו"תורגמה" לגרפולוגיה. מהו ההבדל בין אופי לאישיות? כיצד נדע מתי אדם פועל מתוך אמביציה פנימית או פשוט עושה "כי צריך"? מי זוכר יותר ומה? מי מגיב מהר יותר ולמה? כיצד נבחין בין האדם ה"יבש" ה"אפור" לפגיע ולרגיש שמרוב פגיעות מקיף עצמו במחיצות ובחומות? מי המנהלים האמיתיים? ומי זקוק לגיבוי ולתמיכה ומדוע? שמונה טיפוסים שונים אופני הגבה והתמודדות שונים.

  • התיאוריה של יונג - המופנמים מול המוחצנים - האומנם כל מי שמשתף פעולה בשמחה ומלהג על הא ועל דא הוא אכן מוחצן או שמא "משחק את המשחק"? טיפוסי החשיבה, הרגש, האינטואיציה והחישה - כיצד כל אחד מהם בוחן את החיים? מהם המשקפיים בהם משתמש? מהי השפה אותה פיתח?

  • התיאוריה של פרויד - האומנם הכול בחיינו מבוסס רק על סקס? כיצד משפיע החינוך שאנו מעניקים על התפתחות הילד והמבוגר בשלבים מאוחרים יותר? מי הם הטיפוסים האוראליים, האנאליים והפאליים? תסביך אדיפוס ותסביך אלקטרה.

  • הגר - לקחת את הכתב ו"להפשיט" אותו. איך "לצייר" את האות לימדו אותנו. גם היכן לרשום את ה"ל'" והיכן חותמים. הגר "הפשיט" את הכתב מכל הסימנים שלמדנו והתמקד בעיקר - בקו. לא למדנו אם הקו "צריך להיות" עבה או דק, בלחץ חזק או חלש וכך הלאה. הקו הוא כולו שלנו, של הכותב. מה ניתן ללמוד עלינו מהאופן בו אנו מייצרים את הקו?

  • מבחן ציור - העץ - "כי האדם עץ השדה". כל אחד מאיתנו בוחר לצייר עץ אחר וממקם אותו באופן אחר על הדף. מה ניתן ללמוד על היחס שלנו לעבר ולעתיד? לחברה ולעצמנו? איך אנחנו תופסים את עצמנו ואיך אנחנו רוצים להציג את עצמנו כלפי חוץ? האם אנו מצליחים בכך?

  • מבחן ציור - ווארטג - שמונה ריבועים, שמונה גירויים. האם אנחנו יותר רציונאליים או אמוציונאליים? מהן תחושותינו בינינו לבין עצמנו? היחס למסגרת ולמשפחה? האם אנו פותרים קונפליקטים? מעצימים אותם? עוצמים להם עיניים? כל אלו ועוד מקבלים במענה במבחן מדהים. מבחן זה משקף את מצבנו בזמן הכתיבה בדיוק ונותן בידי הגרפולוג כלי נוסף בעל ערך רב לאבחון מדויק וממוקד.

יש לפנות בכתב יד אל:

ועדת הקבלה
חנה קורן - מכון לגרפולוגיה
ת.ד. 3195
עתלית 30300

* נא למלא בכתב יד, דף A4 חלק, בשורות רצופות, לחתום בסוף הטקסט ולציין שם ומס' טלפון.

פרטים נוספים ניתן לקבל בטלפונים:

ת``א: 077-4244450   חיפה: 04-8551180

או באמצעות השארת הפרטים הבאים:

שם פרטי ומשפחה:
דואר אלקטרוני:
מספר טלפון:
מקום לימודים מועדף:
הגעתי דרך:


הקורס מלווה בעבודה מעשית, שעורי בית, סדנאות ושפע של שקפים ודוגמאות.

המכון שומר לעצמו את הזכות להכניס שינויים באלו מן הפרטים
המופיעים בדף מידע זה, ללא הודעה מוקדמת.
לימודי גרפולוגיה לתעודה
קורס גרפולוגיה מקצועי
קורס גרפולוגיה למתחילים
קורס גרפולוגיה למתקדמים
קורס גרפולוגיה למשתלמים
סדנת גרפולוגיה למתמחים
לימודי גרפולוגיה להעשרה
קורס ציורי ילדים
סדנת זוגיות
הרצאות וסדנאות בגרפולוגיה
 

בנייה, עיצוב, קידום אתרים - גרפונט בע"מ