אי אפשר היום לפתוח את הטלוויזיה מבלי להיפגש עם אברי גלעד אצלנו בסלון. תכניות בוקר, שעשועונים, נראה כאילו ידו בכול והחן, ההומור והישירות העוקצנית שלו קונים לו מאזינים וצופים נלהבים.
מה יש בו באברי גלעד? מה ניתן ללמוד עליו מבחינה גרפולוגית מתוך כתב ידו?
כתב היד של אברי, מהיר מאד, קופצני, תזזיתי וחסר מנוחה. השינויים והתנודות בו רבות – קיימות אותיות רחבות ולידן אותיות צרות, אותיות קריאות וברורות וכאלו שיש צורך להתאמץ על מנת להבינן, אותיות דו משמעיות שניתן לקרוא אותן גם כך וגם אחרת. המרווחים בין האותיות והמילים משתנים – בקיצור, הרבה מאוד שינויים ושום דבר לא קבוע.
רואים בבירור שאברי גלעד לא מנסה להרשים. הוא כותב בצורה טבעית, ספונטנית מאד וללא מעצורים...
האזור העליון שבכתב היד של אברי גבוה וישנן אותיות שלא אמורות להימצא בו אך עדיין מתחילות ממנו – תופעה זו מלמדת על סקרנות אינטלקטואלית רבה, צורך באתגרים אינטלקטואליים וערנות מחשבתית, כמו גם על שאפתנות ודחף להוכיח את עצמו. הכל כמובן יחד עם תכונות כתב אחרים וסימנים מכוונים.
הכתב שצורתו אינה מוקפדת והוא לרוב קריא אך לא ניכר מאמץ כדי לייצר את הקריאות מלמד על אדם שמתבטא באופן ישיר, לעיתים חסר גבולות, אינו חושש להגיד את שלו ולהביע את דעותיו ועמדותיו, גם אם שונות באופן מהותי משל אחרים הסובבים אותו וגם אם הדבר עשוי לעורר עליו כעסו של אחר.
יחד עם זאת, העובדה שניתן לקרוא את הכתב, גם אם נדרש מידי פעם מעט מאמץ, מלמדת על כך שחשוב לו לשמור על תקשורת בהירה עם הסביבה – חשוב לו שיבינו אותו והוא אינו מזלזל בסובבים אותו. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהשיפודים שלו בסיומי האותיות. שיפודים בגרפולוגיה יכולים ללמד לעיתים קרובות (כמו גם אצל אברי גלעד) על שנינות ועל עוקצנות.
כתב היד של אברי נראה כאילו נשפך במהירות מהעט. אי אפשר להתעלם מהמהירות בה הוא כותב ומכאן אפשר להסיק שגם החשיבה שלו מהירה במיוחד. אולם מהירות זו גם מעידה על חוסר סבלנות לתהליכים ממושכים. רק שולי ההתחלה הישירם יחסים מלמדים של שליטה עצמית טובה שעוזרת לו להתגבר על קוצר הרוח שבו.
המרווחים הגדולים בין המילים מאירים את הפן היותר מופנם, רגיש שלו. את הצורך לשמור על פרטיות.
הייחודיות שבכתב שלו מלמדת על תחושת הייחודיות שלו. הוא מרגיש שונה, אחר, לא תמיד שייך. חדות אבחנתו והעומק בו ניחן, בשילוב עם רגישות גבוהה, אינטואיציה מפותחת ואינטליגנציה גבוהה יוצרים ערב רב של קונפליקטים: הוא רואה את המתרחש, מרגיש "חייב" להביע את עצמו, מרגיש כי לא תמיד מובן נכון, רוצה להשתייך אך חסר סבלנות לאיטיות, סחבת או בירוקרטיה.
במקביל, ניתן לראות כי הרבה פעמים הקו שמייצר שבור, מתוח, דרוך, קיימים קווי כיסוי (קו שמכסה קו אחר) ואלו מהווים קונטרסט לזרימה ולשחרור ומלמדים כי למרות הכול, קיים פער בין האברי גלעד שאנחנו מכירים כלפי חוץ: חופשי, ישיר, חד לשון לבין האברי גלעד הפנימי הרגיש יותר ואפילו מופנם.
חתימתו הגדולה הזויתית והנחרצת היא כרטיס הביקור שלו – גדול, בטוח, נחרץ ושאפתן. השאפתנות אינה שאפתנות של כוח או ממון, השאפתנות מכוונת ל"נראות". חשוב לו להרגיש קיים, מוצלח, מצליח – שם הוא משקיע את המאמצים.
לחוות דעת גרפולוגיות נוספות >>
|